Khamis, 10 Mac 2011

Jebat... Amukan Jebat!!

Single Terbaharu Jebat



Nama Jebat sinonim dengan kepahlawanan, keberanian dan ketangkasannya. Jebat antara satu nama dari lima pahlawan Tuah, Jebat, Kasturi, Lekir dan Lekiu dan mungkin mengambil dari aura nama Jebat maka band Jebat juga ditubuhkan. Itu cuma pada jangkaan dan telahan shaqmetal namun dari bunyi material yang dipaparkan Jebat punya aura tersendiri menerusi single pertama mereka ‘Amukan Jebat’. Single yang memuatkan 2 buah lagu itu baru saja diperdengarkan dan antara lagu yang dimuatkan dalam single tersebut ialah ‘Amukan Jebat’ dan ‘Memori Cinta’.
Mendengar pada apa yang dipersembahkan Jebat dalam single tersebut yakni Amukan Jebat , menghamburkan melodi yang keras sesuai dengan tajuk lagu itu sendiri. Apapun Amukan Jebat sekali dengar macam melodi lagu rock dan metal biasa tetapi tiada kelainan yang boleh dibicarakan, namun kalau diamati Jebat masih punya keunikkan tersendiri kalau kita dengan dari riff gitar dan drum serta lenggok dan stail pukulan drum. Lenggokan vokal sedikit menyelamatkan bunyi lagu tersebut namun nafas 80an nya tetap jelas.
Secara keseluruhannya single Amukan Jebat yang memuatkan sebuah lagu fast dan sebuah lagu slow itu masih boleh dinikmati. Untuk lebih tahu dan mengenali Jebat anda kena dengar dan nilai sendiri single terbaharu mereka ‘Amukan Jebat’. Shaqmetal sekadar berbicara mengikut apa yang shaqmetal dengar secara peribadi dan tidak semestinya muktamad. Rock jalan terus dan untuk mengenali Jebat yang dianggotai oleh J-Batt (Gitar l), Karl (Bass), Emmy Killer (Drum), Ujang Dickinson (Vokal) dan Ammet Jebat (Gitar ll) perlulah menikmati sigle mereka dahulu. Lagu yang dimuatkan dalam single Amukan Jebat iaitu Amukan Jebat lagu/lirik : Ujang Dickinson manakala lagu Memori Cinta lagu/lirik : Sham J-Batt.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Si gemuk tu buat spoil.