Logo Design by FlamingText.com

Jumaat, 19 Ogos 2011

Pukkelpop Music Festival Rebah...


Pentas di Festival Muzik Pukkelpop rebah...


Ranap... pentas di Indiana State Fair ranap kerana angin kencang.

Berita mengejutkan dan menyedihkan bagi sebahagian peminat muzik khasnya muzik rock bila musibah berlaku, meskipun tidak berlaku di tempat kita namun bila mendengar berita nbegitu kitapun turut terasa. Ini bukanlah cerita baharu sebelum inipun pernah juga terjadi, apa yang baru-baru ini(hari Khamis/semalam) terjadi di Belgium – pentas runtuh iaitu pentas untuk Festival Muzik Pukkelpop.
Lebih 70 otang tercedera dan 3 orang terbunuh. Insiden itu terjadi akibat ribut petir yang memusnahkan pentas serta menumbangkan pokok-pokok dan khemah-khemah yang didirikan. Lebih 60 ribu orang dikatakan hadir ke festival tersebut.
Menurut penganjur festival tersebut, Chokri Mahassine, mereka akan menundakan festival tersebut buat waktu ini. Insiden yang sama juga berlaku baru-baru ini di Indiana State Fair, Indiana, dimana pentas juga roboh sebelum konsert bermula yang membunuh 5 orang pengunjung dan mencederakan 45 orang.
Pukkelpop Music Festival merupakan festival muzik yang dianjurkan untuk mengetengahkan muzik progressive dan kontemporari. Antara band yang pernah membuat persembahan di Pukkelpop Music Festival ialah seperti Sonic Youth, The Mission, Ramones, Nirvana, The Sisters of Mercy, Red Hot Chili Peppers, Neil Young, The Smashing Pumpkins, Radiohead, Metallica, Green Day, Guns N' Roses, Pixies, Daft Punk, The Prodigy, Nine Inch Nails dan Iron Maiden.

Tiada ulasan: